Jaloers op mezelf - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Bor - WaarBenJij.nu Jaloers op mezelf - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Bor - WaarBenJij.nu

Jaloers op mezelf

Blijf op de hoogte en volg Marieke

17 Februari 2013 | Oeganda, Kampala

Gisteren had ik een gesprek met mijn huisgenootjes dat vrouwen nooit tevreden zijn over hun uiterlijk. Zo willen vrouwen met stijl haar graag krullen hebben en andersom. En wij blanke vrouwen willen graag een kleurtje, terwijl er hier gekleurde mensen zijn die hun huid bleken. Waarom zijn we toch nooit tevreden?

Om die reden heb ik vandaag besloten om jaloers te zijn op mezelf. Ik vind dat ik daar alle reden toe heb. Ik woon in een geweldig land, met heerlijk weer en fantastische mensen. Het huis waar ik woon is een geschenk van God; precies voor de goede periode, goedkoop en van alle gemakken voorzien. Ook met mijn huisgenootjes kan ik het goed vinden. We hebben vaak hele leuke gesprekken en ik leer veel van hen.

Het onderzoek wat ik mag doen is reuze interessant en leerzaam. Ik vind het echt heel gaaf om scholen te bezoeken en met docenten te spreken. Het is leuk om docenten een compliment te geven en hen te zien stralen. Ook is het mooi om te zien hoe leergierig leerlingen zijn, ze absorberen alle informatie als een spons! (Ok, ze begrijpen er niks van, maar ik kijk nu alleen even naar de positieve dingen...)

De weekenden zijn heerlijk. Soms heb ik plannen voor het weekend, maar vaak ook niet. Gewoon maar zien wat er op mijn pad komt. Dit weekend waren dat croissantjes bij het ontbijt (ja ja, we hebben hier een Nederlandse bakker!) en 2 mensen uit Goudriaan (Jan en Anja). Zij brachten voor mij een plastic tas met allemaal leuke dingen. Uiteraard stroopwafels, maar ook nog allerlei cadeautjes van Simon. Super leuk :-)

Uiteraard ben ik ook jaloers op mezelf, omdat ik getrouwd ben met de leukste man aller tijden. Niet iedereen krijgt zomaar cadeautjes en lekkere chocola van haar man. En ook niet iedere man zou zijn vrouw de vrijheid geven om een aantal maanden te vertrekken. Ik voel me erg geliefd en ik merk dat ik nog meer van Simon ga houden.

Ik ben heel dankbaar dat ik dit allemaal mee mag en kan maken. Ik merk elke dag weer dat God voor me zorgt en dat ik op Hem kan vertrouwen. Mijn onderzoek, de reis, het huis en de schoolbezoeken, alles verloopt zo wonderlijk, dat ik niks anders kan dan God danken voor alles wat hij me geeft. Doordat ik weet dat Hij voor me zorgt, kan ik ook met volle teugen genieten. Het leven is mooi!

  • 18 Februari 2013 - 14:33

    Judy:

    Jemig, zit God nou ook al in Oeganda! Heb hem ook al in de geweldige Indische Oceaan gespot:) Fijn dat je zo'n mooi project hebt en je het goed kan vinden met je huisgenoten. Mooie ervaringen allemaal. En croissantjes? Jaloers; op jou :)

  • 18 Februari 2013 - 15:00

    Gerjan:

    Lekker bezig zussie! Ik ben ook jaloers op jezelf. ; - )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 13947

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Afstudeeronderzoek in Oeganda

Landen bezocht: