Foto's - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Bor - WaarBenJij.nu Foto's - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marieke Bor - WaarBenJij.nu

Foto's

Blijf op de hoogte en volg Marieke

19 Januari 2013 | Oeganda, Kampala

Als bewijs dat ik echt in Oeganda ben en echt niet hoef te klagen over het huis waar ik woon, zal ik een aantal foto's plaatsen. Een korte toelichting:
- De weg waaraan wij wonen (veel wegen in Kampala zijn gewoon geasfalteerd, maar ja, dat is natuurlijk niet leuk om op de foto te zetten!)
- De poort van ons huis. Het kleine deurtje gaat eerst open en als je met de auto komt, dan doen ze de hele poort open.
- Het voor- en zij-aanzicht van het huis waar wij op dit moment wonen, met 2 personen. Het huis heeft 4 slaapkamers, maar in mijn ogen kunnen hier minstens 20 mensen wonen, zelfs volgens westerse standaarden.
- Een aantal foto's van mijn slaapkamer en de badkamer die ik me heb toegeëigend. Tja, 4 badkamers met 2 personen, dan is er keuze genoeg. En uiteraard kies ik dan de badkamer met bad. :-)
- En een aantal foto's van wat er groeit in de tuin. Ik ben echt ZO JALOERS! Hier kunnen ze het hele jaar door groente verbouwen en fruit komt hier gewoon uit de lucht vallen! De eerste foto is van een enorme vrucht, (minstens 30 cm lang) waarvan ik de naam maar niet kan onthouden. We hebben ook een kippenhok, maar de kippen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Verder zijn hier bananen in overvloed (in onze tuin en in de supermarkt) en er wordt ook rietsuiker verbouwt.

Dus mochten jullie ook maar enig moment gedacht hebben dat ik hier zit onder erbarmelijke omstandigheden: zeker niet! Ik heb hier meer luxe dan thuis. We hebben 3 mensen die de tuin bijhouden en de poort overdag openen. We hebben 1 (meestal 2) guard die ons 's nachts beschermt. En dan is er ook nog de huishoudster die mijn bed opmaakt, de vloer sprankelend schoon houdt en ook mijn kleren zal wassen. Ik voel me ontzettend verwend!

En ja, ik heb zelfs stroom en warm water, maar het schijnt dat de stroom toch regelmatig uitvalt. Dan werkt de boiler natuurlijk ook niet en zullen we ook geen warm water hebben. Maar daar heb ik nog geen ervaring mee, dus tot nog toe heb ik geen reden om te klagen.

Helaas weet ik niet hoe ik over 2 weken zal wonen, want dan wordt ik waarschijnlijk het huis uit gezet. Maar ook dan zal het geen armzalig hutje zijn, want dat is als blanke gewoon niet zo verstandig...

  • 20 Januari 2013 - 12:59

    Fam Van Zee:

    Hoi Marieke,de groeten vanuit Holland.We hebben je verslag gelezen en de foto,s bekeken.Het gaat je goed.
    Maarten,Ada,Klariena en Rosanna.

  • 20 Januari 2013 - 17:48

    Elly Van Der Hoog:

    Hoi Marieke,
    Wat ziet het er goed uit daar. Dat is in ieder geval een mooi begin. Veel succes met je stage en we blijven je volgen. Groet, tante Elly en ome Cees

  • 21 Januari 2013 - 11:09

    Armanda:

    Dat klinkt goed en ziet er goed uit! Hopelijk over twee weken ook een mooi/goed stekkie!

  • 21 Januari 2013 - 13:45

    Judy:

    He Marieke,

    dat huis ziet er idd niet slecht uit!
    En die vruchten zijn vast superlekker. Heb je toevallig niet stafeli of fenesh in je tuin? En anders aan te raden om deze vruchten te kopen :)
    Leuk om eens op een andere waarbenjij.nu te kijken.

    Veel plezier!

  • 21 Januari 2013 - 19:50

    Bram:

    Ha, mooi dat je er bent. Ziet er netjes uit!
    Je mag toch af en toe ook wel eens uit je gouden kooitje :)

    Veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marieke

Actief sinds 28 Dec. 2012
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 13949

Voorgaande reizen:

17 Januari 2013 - 11 Mei 2013

Afstudeeronderzoek in Oeganda

Landen bezocht: